Notificaties: context versus nieuwsgierigheid

Volgens ons ligt de kracht van software in de menselijke maat. Daarom zijn wij altijd bezig ons platform zó te verbeteren dat online samenwerken vertrouwd aanvoelt en logisch werkt. Een voorbeeld daarvan is – hoe klein het ook lijkt – de manier waarop notificaties worden samengesteld:

Het online platform dat wij hebben ontwikkelt verzendt regelmatig notificaties aan gebruikers. Bijvoorbeeld als er interessante content wordt geplaatst of als de gebruiker wordt genoemd in een bijdrage van een collega.

Niet alleen nieuwsgierigheid wekken

Hoeveel context geef je mee aan een notificatie? Bij een vermelding verzonden we eerst alleen een notificatie met de melding dat je bent genoemd op het platform door collega x. Dit is een gangbare methode op sociale netwerken, met name omdat zij vanuit commerciële overwegingen zo veel mogelijk bezoekers op hun website willen ontvangen. Daar worden immers de advertenties getoond en dus de euro’s verdiend. Zij sturen dus zoveel mogelijk op het opwekken van nieuwsgierigheid van de gebruiker.

Context geven en de medewerker laten beslissen

Voor een intern (sociaal) platform gelden volgens ons echter andere regels. Hier is het aan de medewerker om te bepalen of er actie wordt ondernomen na het lezen van de bijdrage zelf. Vandaar dat vanaf heden onze notificaties altijd de context en (een deel van) de bijdrage bevat zodat je eerst weet waar het over gaat, en op basis daarvan kan besluiten of je actie onderneemt.

Zelf uitproberen? Natuurlijk! En tot 5 gebruikers is het platform zelfs gratis!

0 Comments

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>