Onderzoek: sociale middelen zorgen voor betere besluitvorming, hogere efficiëntie en meer werktevredenheid.

Millward Brown deed in opdracht van Google onderzoek naar de inzet van social tools door bedrijven en instellingen.

De belangrijkste winsten voor organisaties door het gebruik van sociale middelen zijn:

  • Snellere besluitvorming
  • Hogere werktevredenheid
  • Hogere productiviteit
  • Betere (snellere) dienstverlening
  • Verbeterde groei, betere algehele prestaties
  • Snellere productontwikkeling

Medewerkers en leidinggevenden geven als belangrijkste redenen voor het gebruik van sociale tools:

  • Het sneller vinden van mensen, informatie of expertise (41%)
  • Samenwerken en informatie delen (37%)
  • Het verbreden van persoonlijke netwerken, het bouwen van professionele relaties, het verbeteren van hun eigen status en het creëren van communities (34%)
  • Het verminderen van het aantal en de lengte van e-mailberichten (31%)

Het volledige onderzoeksrapport staat hier.

 

2 Comments

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>