Logo The Cloud Company

Blog

The Cloud Company is voorloper in innovatieve communicatie en medewerker- en burgerparticipatie. Met regelmaat verschijnt er een artikel van The Cloud Company in toonaangevende online vakbladen omtrent de nieuwste updates en ontwikkelingen binnen onze markt. Lees de blogs voor achtergrondinformatie en blijf op de hoogte. 

ask more questions

Kennisdelen in je organisatie? 8 tips voor een dynamisch platform

Steeds meer bedrijven beschikken over een online platform. Op zich een goede ontwikkeling, al is de implementatie in de praktijk niet altijd even succesvol. De voordelen van online samenwerken gaan hierdoor geheel of gedeeltelijk verloren.

oude telefoons

Dit verandert er op jouw communicatieafdeling in 2016

De laatste jaren worden gekenmerkt door grote veranderingen op communicatieafdelingen. Alles is tegenwoordig communicatie. In dit artikel worden de zeven grootste veranderingen op het gebied van interne communicatie op een rij gezet.

bewegende mensen in station

Online community: 5 stappen om een beweging te starten

Gedrag beïnvloeden is niet vanzelfsprekend, het is juist een proces waar veel tijd en energie in gestopt moet worden. In dit artikel omschrijft The Cloud Company vijf stappen die je helpen een beweging te veroorzaken onder jouw doelgroep.

COR festival voor politievakmanschap

Case study: Festival voor Politievakmanschap

Al ruim twee jaar helpt The Cloud Company de Centrale Ondernemingsraad van de Nationale Politie bij haar communicatie. Naast interviews, E-books en hulp bij sociale media heeft The Cloud Company het Festival voor Politievakmanschap georganiseerd.

man working light area

4 voordelen van een digitaal kennisplatform

Het intranet was ooit de handige en vernieuwende nieuwspagina. In de praktijk lijkt dit anders te werken; intranet en de werknemers leven vaak langs elkaar heen. Maar hoe zit dat met de online platforms en digitale werkplekken?

people working blackwhite photo

Intranet vs. de digitale werkplek: wat werkt het best?

Intranet versus de digitale werkplek: wat is het verschil en wat werkt het best? Hoe verbind je je organisatie, en vind je de weg ernaar toe? The Cloud Company heeft de verschillen en best practices voor je op een rijtje gezet.

piggy saving money

Gemeente, zo krijg je in 6 stappen draagvlak voor bezuinigingen

Veel gemeenten moeten bezuinigen. Hoe bepaal je als gemeente waarop je gaat en kan bezuinigen, terwijl je tegelijkertijd burgers tevreden houdt? In dit artikel lees je hoe je dit in zes stappen kunt realiseren.

gemeente overbetuwe logo

Case study: Flexibel Bestemmen, Gemeente Overbetuwe

Voor de Gemeente Overbetuwe was het tijd om een nieuw bestemmingsplan op te stellen voor de dorpen Zetten en Hemmen. Hoe pak je dat aan in een samenleving waar de burger steeds meer inspraak wil? Door de burgers erbij te betrekken!

see through glass highway

E-participatie: 3 trends & hoe je ze het beste kunt inzetten

Als burger laten we steeds meer weten wat we vinden. We discussiëren online met elkaar over het nieuws en we delen filmpjes maar al te graag via social media. Daarnaast neemt het aantal burgerinitiatieven binnen gemeenten snel toe.

mac glasses

7 doodzonden bij het introduceren van een nieuwe digital workplace

Eindelijk heb je het er doorheen als communicatiestrateeg, kennismanager of communicatieadviseur: een nieuw digital workplace voor jouw organisatie!

infographic: vindbaar werken geheel

Infographic: vindbaar werken

Kennis delen binnen je organisatie levert veel voordelen op, voor zowel de organisatie al de medewerkers. The Cloud Company heeft deze voor je op een rijtje gezet in een infographic.

meeting working online people group

Digitaal samenwerken: Zelflerende Kennissystemen

Stel dat de kennis van alle medewerkers/collega’s voor iedereen beschikbaar is. Dat er plotseling kennisgebieden zichtbaar worden waarvan vrijwel niemand wist dat ze in de organisatie aanwezig waren. Het kan met behulp van zelflerende kennissystemen.

infographic activatiemodel

Infographic: Activatiemodel online community

Meer activiteit op je online platform? Deze infographic laat het Actievatiemodel online community zien.

game board

Maak spelers van je werknemers: gamification bij het contact center van Knab

Er is al aanzienlijk geblogd over gamification, maar het volledig plaatje blijft vaak hangen op losse aanbevelingen. De essentiële bouwstenen zijn voor de meesten wel duidelijk, maar dan komt de vraag: ‘how to make it happen’.

platforms blackboard, qollap en yammer

5 stappen voor een actieve doelgroep op een online platform

Hoe creëer en behoudt je een actieve doelgroep op een online platform? The Cloud Company ontwikkelde het ActivatieModel DIgitaal Samenwerken.

komen tot de kern van kennis

Komen tot de kern van kennis

Ongeveer negentig procent van de kennis binnen organisaties of bedrijven zit opgeslagen in de hoofden van medewerkers.

i love burgers groot

Offline & online inspraak: 9 tips voor succesvolle burgerparticipatie

Hoewel gemeenten steeds vaker nieuwe technologische middelen inzetten, beperkt burgerparticipatie zich anno 2013 vaak nog tot onregelmatige bijeenkomsten in kleine zalen.

Lurkers piramide

Participatiemaatschappij: waar liggen de kansen voor gemeentes?

Het kabinet koppelt forse bezuinigingen aan de decentralisatie van AWBZ-taken. Daar kleven bezwaren aan, maar het biedt ook kansen.

kennis_small.png

Het sociaal kennisplatform – Human Capital

Kern van een sociaal kennisplatform is dat het wordt ingezet om mensen (digitaal) met elkaar te verbinden en te laten samenwerken.

social media facebook

Social enterprise: gebruik de maatschappelijke acceptatie van social media

Na de razendsnelle opkomst van sociale media is er sinds een aantal jaren een nieuwe, sociale ontwikkeling gaande die zich richt op organisaties en bedrijven.

man working on laptop

Onderzoek: sociale middelen zorgen voor betere besluitvorming

Millward Brown deed in opdracht van Google onderzoek naar de inzet van social tools door bedrijven en instellingen.