Logo The Cloud Company

ABN Amro Clearing Bank

Voor de ABN Amro Clearing bank (AAC) ontwikkelde Tinqwise in nauwe samenwerking met The Cloud Company een social e-learning tool, dat uitgroeide tot hét sociale (kennis)platform van de organisatie.

Meer dan 80% van de werknemers maakt inmiddels dagelijks gebruik van het sociale platform.  De kennis van alle medewerkers is sindsdien voor iedereen binnen handbereik.

AAC bestaat uit meer dan duizend medewerkers en is wereldwijd gevestigd in 11 landen. Amerika, Singapore, Frankrijk – de “Clearers” bevinden zich in alle hoeken van de wereld. Dit maakt het lastig om een gevoel van verbondenheid te creëren, zowel met de organisatie als onderling tussen de werknemers. 

Samen met tech-partner Stamkracht en e-learning specialist Tinqwise ontwikkelde The Cloud Company een (sociaal) kennisplatform waarbij verbinding creëren centraal staat. Daardoor zijn werknemers - met één klik - met elkaar verbonden, zowel op basis van interesse als expertise. 

De aanwezige kennis wordt door het social platform inzichtelijk en kan door iedereen binnen de organisatie worden gevonden en optimaal worden benut. Medewerkers hebben de mogelijkheid eenvoudig en wereldwijd kennis en expertise uit te wisselen en vragen te stellen aan specialisten. 

Binnen de tool staan verschillende onderdelen centraal: e-learning, gamification, magazine, social intranet, expert-netwerk en kennis-extractie. 

Benieuwd wat The Cloud Company voor jouw organisatie kan betekenen? Vraag een gratis intake gesprek aan!