Logo The Cloud Company

Veiligheids regio Drenthe

De organisatie Veiligheidsregio Drenthe stond voor de uitdaging om miljoenen te bezuinigen.

Een lastige klus om daarin de juiste keuzes te maken, kwaliteit van werk te blijven leveren en de medewerkers tevreden te houden. The Cloud Company heeft ervoor gezorgd dat alle medewerkers betrokken werden bij de besluitvorming rondom bezuinigingen. Daardoor werd vanaf het begin draagvlak gecreëerd voor de plannen en beslissingen die genomen moesten worden. 

De medewerkers van Veiligheidsregio Drenthe verzamelden zich op ons sociale kennisplatform platform Qollap. Hier plaatsten zij ideeën voor bezuinigingen, waarop vervolgens over gediscussieerd en gestemd werd. Ruim vijfhonderd (meer dan 50% ) medewerkers leverden bijdragen. Het resultaat was dat er binnen drie weken ruim zeshonderd ideeën om te kunnen bezuinigingen werden gepost. De ideeën/concepten met de meeste stemmen werden vervolgens in kleine expert-teams gewikt en gewogen op parameters als opbrengsten, kosten, haalbaarheid en mogelijke planning. Na deze exercitie werden de meest kansrijke plannen doorgerekend.

In een korte periode van nauwelijks twee maanden werd 85 procent van de beoogde bezuinigingen door de medewerkers van de organisatie zelf aangedragen! 

Testimonial

Linda van der Heide, communicatie adviseur Veiligheidsregio Drenthe: 

"Via een artikel op Frankwatching kwamen wij in contact met The Cloud Company. We zochten een goede manier om de gehele organisatie (ca. 1000 medewerkers) te betrekken bij het bedenken van ideeën voor een bezuinigingstaakstelling van 10%. The Cloud Company toont oprechte interesse en betrokkenheid bij de organisatie, waardoor zij echte maatwerk oplossingen bieden. Dat hun adviezen gebaseerd zijn op een brede ervaring werd in de praktijk steeds weer aangetoond. The Cloud Company staat altijd open voor specifieke wensen van de opdrachtgever en uitvoerende werkzaamheden worden snel opgepakt."

Benieuwd wat The Cloud Company voor jouw organisatie kan betekenen? Vraag een gratis intake gesprek aan!