Logo The Cloud Company

Case study: Festival voor Politievakmanschap

Al ruim twee jaar helpt The Cloud Company de Centrale Ondernemingsraad van de Nationale Politie bij haar communicatie. Naast interviews, E-books en hulp bij sociale media heeft The Cloud Company het Festival voor Politievakmanschap georganiseerd.

Infographic: politiefestival1000 politiemensen verzamelden zich in de kou en regen op de ruige locatie van de Fabrique in Utrecht. En ze hadden er zin in! Dit festival is namelijk voor 90% gemaakt door politiemensen zelf. De vele mooie initiatieven, nieuwe werkwijzen en innovatieve oplossingen die vanuit de organisatie zijn ontstaan werden woensdag op verschillende manieren getoond. Zo waren er 13 workshops, 4 grote sprekers, 14 experts waarmee het gesprek kon worden aangegaan en een tiental demonstraties van nieuwe technieken. In een echte festivalsfeer werden verbindingen gelegd, ervaringen uitgewisseld en kennis gedeeld.

Organisatie

Bij het organiseren van een groot festival komt een hoop bij kijken! Dankzij het robuuste netwerk binnen de politieorganisatie en de flexibele instelling wist The Cloud Company dit festival tot een groot succes te maken. Drie weken voor het festival waren de 1000 kaarten al op. De vele enthousiaste en dankbare woorden die The Cloud Company tijdens en na het festival hebben ontvangen, maakt The Cloud Company trots, blij en heel enthousiast om dit festival volgend jaar weer te mogen organiseren. Maar dan nog groter! Korpschef Gerard Bouman was er ook, hij was onder de indruk: “De collega’s die hier komen dat zijn allemaal enthousiaste, gedreven, loyale, fantastische politiemensen. Misschien is dat wel de reden dat ze hier zijn.”

Infographic en Videoverslag

Hiernaast vind je een infographic met alle interessante cijfers over het festival, en hieronder staat het videoverslag voor een korte sfeerimpressie!